„Wiosenne gry i zabawy” to pakiet 5 gier i zabaw do wykorzystania w domu lub w przedszkolu. Rozwijają one słownictwo związane z wiosną i jej zwiastunami oraz świętami wielkanocnymi. Pozwalają na ciekawe i wartościowe spędzenie czasu w rodzinnym gronie. Dzięki temu, że drukowane są samodzielnie, zawsze można dodrukować zgubione lub zniszczone elementy :)
1. Gra „Kto pierwszy?” składa się z 4 kart tworzących planszę oraz 64 małych obrazków - plakietek. Zadaniem uczestników jest odszukanie na planszy takiego samego obrazka, jaki widnieje na plakietce wylosowanej przez osobę prowadzącą grę. Kto pierwszy odnajdzie obrazek, zabiera plakietkę dla siebie. Osoba z największą liczbą plakietek, wygrywa.
Gra doskonali spostrzegawczość, refleks oraz pamięć. Rozwija słownictwo związane z wiosną oraz uczy radzić sobie z ewentualnym niepowodzeniem.
2. Gra „Ja mam… Kto ma…?” WIOSNA składa się z 32 kart. Wybrana osoba rozpoczyna grę - wykłada kartę i odczytuje zdania oraz nazwy obrazków przedstawionych na karcie, np.: „Ja mam bociana, kto ma bazie?”. Gracz posiadający kartę z obrazkiem wymienionym przez pierwszego gracza (według przykładu „bazie”), kontynuuje grę: „Ja mam bazie. Kto ma…?”. Osoba, która pozbędzie się wszystkich posiadanych kart, wygrywa.
Gra doskonale rozwija słownictwo związane z wiosną, jak również spostrzegawczość czy refleks.
3. Gra „Ja mam… Kto ma…?” WIELKANOC składa się z 32 kart przedstawiających obrazki związane z Wielkanocą. Rozwija ona wiedzę na temat tradycji i symboli wielkanocnych.
4. Gra „Wiosenne pary” składa się 64 kart (32 słonka i 32 chmurki) zawierających wielkie i małe litery alfabetu. Zadaniem uczestników gry jest dopasowanie słońca - wielkiej litery i chmurki - małej litery. Można to robić z odkrytymi kartami, jak również w wersji gry memory - z zakrytymi.
Gra utrwala wiedzę na temat liter, rozwija pamięć, spostrzegawczość.
5. Zabawa „Klamerkowa wiosna” składa się z 12 kart. Na środku każdej karty znajduje się litera, naokoło której znajdują się związane z wiosną obrazki. Zadaniem uczestników zabawy jest przypięcie klamerek na tych obrazkach, które zaczynają się na odpowiednią głoskę.
Zabawa rozwija słownictwo związane z wiosną oraz spostrzegawczość. Doskonali umiejętność wyodrębniania głoski w nagłosie.