„Gry i zabawy z cyferkami” to pakiet 5 gier i zabaw do wykorzystania w domu lub w przedszkolu. Rozwijają one umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 10, wyodrębniania i liczenia przedmiotów ze względu na określoną cechę, utrwalają poznane cyfry. Pozwalają na ciekawe i wartościowe spędzenie czasu w rodzinnym gronie. Dzięki temu, że drukowane są samodzielnie, zawsze można dodrukować zgubione lub zniszczone elementy :)
1. Gra „Ja mam… Kto ma…?” CYFRY składa się z 32 kart przedstawiających cyfry. Wybrana osoba rozpoczyna grę - wykłada kartę i odczytuje zdania oraz cyfry przedstawione na karcie, np.: „Ja mam 7, kto ma 5?”. Gracz posiadający kartę z cyfrą wymienioną przez pierwszego gracza (według przykładu cyfrę 5), kontynuuje grę: „Ja mam 5. Kto ma…?”. Osoba, która pozbędzie się wszystkich posiadanych kart, wygrywa.
2. Zabawa klamerkowa „Ile?” składa się z 28 kart zawierających obrazki oraz cyfry. Zadaniem dziecka jest policzenie wszystkich obrazków na karcie i zaznaczenie klamerką odpowiedniej cyfry. W zależności od umiejętności dzieci grę można rozbudowywać o wskazywanie tylko małych lub dużych obrazków, czy też tych zwróconych w prawo lub lewo.
3. Gra „Heksagony” składa się z 30 kart w kształcie sześciokątów. Przy każdym boku figur znajdują się cyfry. Gra polega na dokładaniu heksagonów w taki sposób, aby cyfry na stykających się ze sobą bokach były takie same. Kto pozbędzie się wszystkich posiadanych kart, wygrywa.
4. Gra „Kto znajdzie cyferkę?” składa się z 13 kart zawierających po 4 cyfry. Zasady gry są takie, jak w popularnej grze „Dobble” - należy znaleźć element wspólny pomiędzy kartą trzymaną w ręku, a tą na stole.
5. Zabawa „Matematyczne gąsienice” składa się z 8 głów gąsienic oraz 64 elementów tułowia. Zadaniem dziecka jest obliczenie działań na tułowiu i dopasowanie wyniku do odpowiedniej głowy. W ten sposób będą powstawały gąsienice.